פסיכותרפיסטית
טיפול למבוגרים, נוער וילדים
טיפול רגשי לילדים עם צרכים מיוחדים
בשנים האחרונות גוברת המודעות למגוון של קשיים המצריכים התייחסות ייחודית,
למשל לקויות למידה, עיכובים התפתחותיים, הפרעות קשב וריכוז, לקויות ויסות תחושתי, הפרעות תקשורת, לקויות שפה, נכויות ועוד.
ילדים עם צרכים מיוחדים נמצאים לעיתים קרובות בסיכון לפתח קשיים רגשיים, חברתיים והתנהגותיים. במקרים אלה, יש חשיבות רבה ליכולת הסביבה לזהות את הקשיים של הילד ולתת להם מענה מתאים,
שיתרום ליכולת ההתמודדות וההסתגלות של הילד מול מגוון אתגרים בהווה ובעתיד.
טיפול רגשי לילדים עם צרכים מיוחדים הנעשה באמצעות משחק נחשב לדרך טיפולית מתאימה ויעילה.
לפניכם מידע נוסף על טיפול רגשי לילדים, על קשיים רגשיים אצל ילדים ועל הדרכת הורים. אם אתם מתלבטים האם כדאי לפנות עם ילדכם לטיפול רגשי, צרו עמי קשר.
ייחודו של טיפול במשחק כשיטת טיפול רגשי לילדים עם צרכים מיוחדים
היתרון המרכזי של טיפול במשחק טמון בכך שכמעט כל ילד אוהב לשחק.
ילדים לומדים ומתפתחים באמצעות משחק.
המרחב המשחקי הוא המקום בו ילדים יכולים לדמיין, ליצור, להרוס, לפנטז, לחקור ולהיות יצירתיים.
נקודת המוצא היא שלכל ילד יש קול מיוחד משלו, מציאות פנימית, חרדות ותכנים המעסיקים אותו
וכן אופני התמודדות עם המציאות החיצונית.
דרך הקשר עם הילד, יכול המטפל לגעת ברבדים בנפשו של הילד, להעניק להם יחד עם הילד משמעות ולסייע לו בהתפתחות הרגשית, בקונטקסט של יחסים.
בטיפול, המטפל לומד את תגובות הילד ומאפייניו הייחודיים בהקשר של המפגש ביניהם ושל מערכת היחסים הנרקמת.
בטיפול רגשי לילדים עם צרכים מיוחדים, אני מקדישה תשומת לב גם לזיהוי המקום הרגשי וההתפתחותי של הילד,
תוך התייחסות ליכולות השפתיות והתקשורתיות, רמת האינטליגנציה, מאפייני המשחק, המזג האישי של הילד ומשתנים נוספים.
בעבודה עם ילדים צעירים מאוד (פרה-ורבלים), או כאשר השפה המילולית אינה נגישה לילד או שהיא מציפה מדי,
הקשר יכול להתחיל בניסיון לאפשר לנוכחותי לחלחל בהדרגה בקשר עם ילד, ברמה החושית והפרה-ורבלית.
ליווי ההורים במהלך טיפול רגשי לילדים עם צרכים מיוחדים
בכל טיפול ריגשי לילדים בעלי צרכים מיוחדים, אני מקדישה תשומת לב מיוחדת לתהליך המשותף עם ההורים.
העבודה עם ההורים כוללת ליווי ועיבוד רגשי, תובנות על ההורות, המשפחה והילד
וגם הכוונה מעשית לגבי דילמות שונות במכלול תחומי התפקוד והטיפול בילד, תוך בחינת התאמתן של תובנות מהטיפול, לסביבה הביתית.